FiKa - Finnországi Kalandok

Valamikor 2000-ben, még a blogolás beindulta előtt, levélfolyamban értesítettem az érdeklődőket emigráns hétköznapjaim apró-cseprő ügyeiről. Most, 13 évvel később, közkívánatra a webre teszem ezeket a... nem, nem gyöngyszemeket. Fikákat.

Kapcsolódó tartalmak

  • Képek Finnországból és máshonnan (2000-2003)
  • Képek mindenféle helyekről a világban (2003-2009)
  • Képek egész más helyekről (2009-)
  • Sublondon blog - a szerző évekkel későbbi élményei Londonból (és más helyekről), főleg abból az időszakból, amikor a Nokiát mostanság felvásárló Microsoftnak dolgozott. De van itt más is.
  • Webpage - a szerző összefoglalója eddig publikált, könyvben megjelent írásairól, már amennyiben azok fantasy vagy sci-fi témájúak. De vannak képek is, miért ne.
  • És valami egészen más...

Gorilla marketing

A szerző legutóbbi nyomtatásban is megjelent művei ebben a kötetben találhatók:
rastith-final-typo_250.jpgOlvassátok szeretettel!

Friss topikok

  • fikamakki: Ennyi, köszönöm a megtisztelő figyelmet. (2014.06.15. 01:58) 2002. március 8.
  • fikamakki: Komoly. (2014.06.15. 01:58) 2001. október 30.
  • raki: Hát ja, ez a kutyás dolog elég megdöbbentő volt. Kifújta a szél a labdát a buta gyerek meg odaadta... (2014.04.07. 09:35) 2001. július 9.
  • fikamakki: Ott voltál, nem tudod? A jobb oldalammal jógázok, a ballal pihenek. (2014.03.18. 23:06) 2001. június 25.
  • fikamakki: Szerintem a találkozó lényegi része megvolt vasárnap. :) Kit hívnál? Nekem az emberek jó részével ... (2014.03.11. 21:56) 2001. május 24.

Címkék

2001 (7) 9/11 (1) arab (2) aurora borealis (1) autó (7) barátok (1) bicikli (2) bkv (3) bringa (1) bubi (1) cica (1) Címkék (1) csillagok háborúja (1) daisy (1) dvd (1) ellenőr (1) erdő (1) északi fény (1) észt (1) észtország (1) fénykép (1) féreg (2) fesztivál (1) fika (21) film (1) finn (27) finnország (19) fotó (2) friends (1) hajó (1) halo (1) helsinki (18) hittérítő (1) ibiza (6) india (1) jég (1) Jézus (1) jóbarátok (1) jóga (1) joulupukki (1) juhannus (1) kajak (1) képregény (2) kísérlet (1) kocsi (1) lakás (1) lék (1) lélek (1) macska (1) meló (1) mikulás (1) mocsár (1) mökki (3) mozdony (1) mozi (1) nap (4) napforduló (1) napkutya (1) napozás (1) nokia (2) nosztalgia (15) nyár (3) nyúl (1) pásztor (1) pikkelyke (1) probléma (1) rettenthetetlen (1) rio (1) rizikó (1) seat (6) startup (1) star wars (1) strand (1) suomenlinna (1) szamba (1) szentivánéj (1) szívás (1) szoftverfejlesztés (1) tallin (1) tánc (1) társaság (3) télapó (1) tenger (1) teve (1) verda (1) vicc (1) világjáró (18) vonat (3) WTC (1) Címkefelhő

2001. augusztus 22.

… melyben lefejelek egy sziklát

 

Sikerült balesetet szenvednem az erdőben. Sétáltam, sétáltam, egy kis dombon azonban ahelyett, hogy lecsücsültem volna, megcsúsztam, estemben belekapaszkodtam egy fatörzsbe, de az nem fogott meg, így csak megpördültem, és bevertem a fejem egy másik dombba, ami történetesen – és ez nem ritkaság a finn erdőkben – gránitból volt. A fejem bizonyult gyengébbnek – legalábbis a vér, amit a kövön találtam, nem a szikla sérüléseiből fakadt. Felszakadt a fejbőröm, dőlt belőle életem vörös nedve, szerencsére ész nélkül. Mit volt mit tenni, elindultam haza.

A finn embereket talán jellemzi az, hogy a szembejövők közül senki sem kérdezte meg, jól vagyok-e, mialatt véres fejjel hazagyalogoltam. Otthon alaposan kitakarítottam a sebet, már amennyire azt megtehettem; a sérülés a tarkómon volt, a saját tarkójukat pedig viszonylag kevesen látják.

Mivel másnap még nem forrt össze a bőr, és valami lé is szivárgott a sebből, gondoltam (pontosabban mások gondolták így, és többen is voltak, úgyhogy hallgattam rájuk), elmegyek és megmutatom valami orvosnak a körzeti SZTK-ban. Ott egy váróba irányítottak, ahol három órás várakozás után végre egy fehér köpenyes is megnézte a fejem, de addigra összeforrt a seb, úgyhogy azt mondta, ő már nem nyúl hozzá. Némi csend után megkérdeztem, tetanuszt esetleg adna-e. Megrágta magában a lehetőséget, látszott rajta, hogy végül is annyira nem tartja hülyeségnek az ötletet, így elküldött ugyanahhoz az emberhez, aki a kórházba érkezésem elején a váróba irányított, hogy adjon nekem egy adaggal. Egyfajta keretes szerkezettel zárult tehát az intézménylátogatás, ahol a középső részben nem történt semmi. Mindez kb. 5000 forintba került, s ezt az összeget, mint megtudtam, akkor is kiszámlázták volna, ha még szurit se kapok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nosztalgiafika.blog.hu/api/trackback/id/tr116087557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása