FiKa - Finnországi Kalandok

Valamikor 2000-ben, még a blogolás beindulta előtt, levélfolyamban értesítettem az érdeklődőket emigráns hétköznapjaim apró-cseprő ügyeiről. Most, 13 évvel később, közkívánatra a webre teszem ezeket a... nem, nem gyöngyszemeket. Fikákat.

Kapcsolódó tartalmak

  • Képek Finnországból és máshonnan (2000-2003)
  • Képek mindenféle helyekről a világban (2003-2009)
  • Képek egész más helyekről (2009-)
  • Sublondon blog - a szerző évekkel későbbi élményei Londonból (és más helyekről), főleg abból az időszakból, amikor a Nokiát mostanság felvásárló Microsoftnak dolgozott. De van itt más is.
  • Webpage - a szerző összefoglalója eddig publikált, könyvben megjelent írásairól, már amennyiben azok fantasy vagy sci-fi témájúak. De vannak képek is, miért ne.
  • És valami egészen más...

Gorilla marketing

A szerző legutóbbi nyomtatásban is megjelent művei ebben a kötetben találhatók:
rastith-final-typo_250.jpgOlvassátok szeretettel!

Friss topikok

  • fikamakki: Ennyi, köszönöm a megtisztelő figyelmet. (2014.06.15. 01:58) 2002. március 8.
  • fikamakki: Komoly. (2014.06.15. 01:58) 2001. október 30.
  • raki: Hát ja, ez a kutyás dolog elég megdöbbentő volt. Kifújta a szél a labdát a buta gyerek meg odaadta... (2014.04.07. 09:35) 2001. július 9.
  • fikamakki: Ott voltál, nem tudod? A jobb oldalammal jógázok, a ballal pihenek. (2014.03.18. 23:06) 2001. június 25.
  • fikamakki: Szerintem a találkozó lényegi része megvolt vasárnap. :) Kit hívnál? Nekem az emberek jó részével ... (2014.03.11. 21:56) 2001. május 24.

Címkék

2001 (7) 9/11 (1) arab (2) aurora borealis (1) autó (7) barátok (1) bicikli (2) bkv (3) bringa (1) bubi (1) cica (1) Címkék (1) csillagok háborúja (1) daisy (1) dvd (1) ellenőr (1) erdő (1) északi fény (1) észt (1) észtország (1) fénykép (1) féreg (2) fesztivál (1) fika (21) film (1) finn (27) finnország (19) fotó (2) friends (1) hajó (1) halo (1) helsinki (18) hittérítő (1) ibiza (6) india (1) jég (1) Jézus (1) jóbarátok (1) jóga (1) joulupukki (1) juhannus (1) kajak (1) képregény (2) kísérlet (1) kocsi (1) lakás (1) lék (1) lélek (1) macska (1) meló (1) mikulás (1) mocsár (1) mökki (3) mozdony (1) mozi (1) nap (4) napforduló (1) napkutya (1) napozás (1) nokia (2) nosztalgia (15) nyár (3) nyúl (1) pásztor (1) pikkelyke (1) probléma (1) rettenthetetlen (1) rio (1) rizikó (1) seat (6) startup (1) star wars (1) strand (1) suomenlinna (1) szamba (1) szentivánéj (1) szívás (1) szoftverfejlesztés (1) tallin (1) tánc (1) társaság (3) télapó (1) tenger (1) teve (1) verda (1) vicc (1) világjáró (18) vonat (3) WTC (1) Címkefelhő

2000. október 16.

… amikor is megérkezem.

 

Életem első repülőútja különösebb izgalmak nélkül telt. Ez több dolognak is köszönhető: egyrészt nem várta el tőlem senki, hogy én vezessem a repülőgépet, így nyugodtan hátradőlhettem, másrészt  egy barátom sugallatára, aki felhívta rá a figyelmem, hogy a repülőn lehet ingyen inni, ingyen ittam. Nem sokat, épp csak annyit, hogy ne gondoljak arra, hogy életem óhatatlanul egy új szakaszba lép, én idegenbe szakadok, professzionális környezetben kell majd helyt állnom idegen nyelven, olyan technológiában, amivel alig egy hónapja kezdtem ismerkedni.

Amikor azonban landolt a gépem, és megláttam, ki vár a reptéren, elkezdtem komolyan izgulni. Reméltem, hogy csak egy csicska, egy hordár, egy sofőr, vagy ilyesmi, de amikor bemutatkozott, eloszlottak a remények – kétségtelenné vált, hogy ő a leendő munkaadóm, az ő konzultáns cégén keresztül fogok a Nokiának programot fejleszteni. Az illető enyhén fogalmazva sem úgy nézett ki, mint egy jól menő cég feje, noha kétségtelenül jobban öltözött és tisztább volt bármely hajléktalannál. Alacsonyabb volt, mint én, testalkata leginkább egy zsákra emlékeztetett, haja zsíros, körmei gitárosokat és boszorkányokat megszégyenítő hosszúságúak, testét leharcolt ruházat, csupasz lábfejét  nyitott szandál burkolta – októberben, Finnországban. Rusnya arcából sunyi szem csillogott (írisze helyén Dagobert bácsiéhoz hasonlóan néhány dollárjel), ápolatlan arcszőrzetéből humorérzéket nélkülöző ajkak villantak elő.

Úgy tudtam, a Gyűrűk urát Új-Zélandon forgatják, nem Finnországban, az illető ennek ellenére nem annyira embernek, mint inkább gnómnak vagy félszerzetnek tűnt.

Amikor azt mondta, kint vár a kocsija, menjünk, hátrafordultam, azt keresve, mikor megy vissza az első gép Magyarországra… de aztán mégis csak követtem.

Menjünk. Kaland. Vágjunk bele.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nosztalgiafika.blog.hu/api/trackback/id/tr395506159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rakonczai Zoltán 2013.09.10. 20:50:28

Alig várjuk a folytatást :-)

fikamakki 2013.09.10. 21:17:38

@Rakonczai Zoltán: Kíváncsi vagy, mikor bukkansz fel, mi?

Rakonczai Zoltán 2013.09.10. 21:22:26

Ha már megszpemmeltél :-)

Nora Sthlm 2013.09.20. 22:43:39

Èn is remenykedek, hogy hamarosan felkerülök a bloggodra! :-) Valami kajakozásos vagy kirándulós, esetleg nálunk kártyázós/társasozós részben...

fikamakki 2013.09.21. 09:58:43

@Nora Sthlm: Őszintén szólva nem emlékszem, miket írtam 2001-ben és 2002-ben, azt az adagot nem olvastam és dolgoztam át (és mi ugye csak 2001-ben találkoztunk). De elég sok mindent csináltunk együtt, úgyhogy bízom benne, hogy csak ejtettem pár szót rólad és Muciról... ha pedig nem, majd bepótolom. :)
Apropó, nincs kedvetek novemberben Indonéziába jönni? Esetleg Muci belga lányaival? :) Vagy esetleg csak a belga lányokat küldeni? :))
süti beállítások módosítása